aNgAh™ Followers

Thursday 2 June 2011

Ambitionku...

hampir sume orang ade cite2 kan? aku cakap hampir sume orang sbb bukan sume orang da pk ape yang diorang nak jadi nnt kan? :D so xpe la. biarkan orang tuh pk kan. untok mase depan die jugak. haha. well. aku nak citer sal citer2 aku sejak kecik dlu. ape yang aku mule2 nak jadi time kecik dlu.

ASKAR
 
ye. aku mmg nak sangat jadi askar time kecik2 dlu. sbb ape? haa. ni yang paling penting skali. time kecik2 dlu kan. slalu masok kelas agama dan ustaz or ustazah slalu citer sal kisah2 dlu2. kisah sahabat ape sume kan? so aku tertarik dengan fakta yang kalo kite berjuang demi maruah,agama,negara dan bangsa.. dan jugak ikhlas berjuang bile kite gugur di medan perang tuh kite akan mati syahid. dapat masuk syurga. gile ko. sape x nak masuk syurga kan? da la time kecik2 kan. so pk nak masok syurga la ape sume la. so aku tetapkan la nak jadi askar time aku kecik2 dlu. tapi kan...... ayah aku x kasi !! sebab ape tuh aku x tau la kan. so aku redo jep la. da ayah x kasi. nak buat camner kan. >.<

POLIS
haa. then aku terpk nak jadi polis jugak. sebab ape? kes terpengaroh dengan citer gerak khas. dlu2 best kot layan citer tuh. aku layan sokmo. dok je lepak depan TB tuh. tgok diorang tembak pastuh kejar penjahat n bincang2 ape sume tuh menarik minat aku kot. tapi kan..... lagi skali. ayah aku x kasi jugak... haaa. ades. ayah aku cakap kalo aku nak jadi polis aku kene jadi polis yang dok pejabat bagi arahan je. bukan jadi polis yang kene g kejor orang ape sume tuh. motif? aku sendiri x paham. maleh nak tanye banyak la kan. haha.

JURUTERBANG(TUDM)

haaa. bile aku macam da matang sket. (umor dalam 14 kot. form 2. >.<) aku pown pasang impian nak jadi pilot tudm. sebab? kesnye aku seronok tgok jet yang terbang sane sini tuh. bebas kat udara tuh. pergh. time tuh kirenye mmg aku rase ni akan jadi citer2 aku yang mmg x kan tukar la kan. tapi hampeh jugak. hahahahhaa. kali ni sbb aku ade bace macam2 citer sal kes kematian pilot sbb jet rosak la ape la kan. sape x takot mati kan? so aku rase kerja ni bahaya walopon seronok. so aku gave up this ambition la kan.
SOFTWARE ENGINEER

ok la. yang ni current ambition aku la. kenape aku nak jadi software engineer ni? aku sendiri x dapat nak jawab soalan ni. maybe sebab nak contribute idea as something usefull for the others? or aku just nak cabar diri aku sendiri? aku pon x tau. maybe cita-cita ni aku idamkan sbb aku ni sangat minat dalam bidang komputer ni. boleh cakap IT la. ilmu aku pasal IT xde la banyak. tapi agak minat la kan. >.< aku pk2 balik cam best je jadi software engineer ni kan. orang lain boleh buat x kan la aku x boleh buat kan. kene cube la x kire camner pown kan. and actually i love to work in a group. software ni salunye mmg grup la kan. jarang la orang develope software ni fully solo. alone. haha.

em. tuh je la nak citer pown kan. maybe panjang lagi. tapi korang bosan plak bace panjang2 ni. tau da. haha. kali menarik x pe la jugak care aku tulis ni. >.< thx for my readers again. see ya next time. papai ~~

p/s : aku x salahkan ayah aku pasal x kasi aku jadi polis or askar ok. tapi bese la. parent advice tuh kite kene dengar kan? and make it into consideration. =)

No comments:

Post a Comment